Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
14.11.2006 12:28 -
Лекарство против „заплес”!!!
Автор: nio
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6667 Коментари: 21 Гласове:
Последна промяна: 14.11.2006 12:28
Прочетен: 6667 Коментари: 21 Гласове:
0
Последна промяна: 14.11.2006 12:28
От началото на месеца сме длъжни да караме с включени фарове.Вече почнаха и глобите.Ще има доста главоболия до като си създадем нови навици.
Всъщност как се създават навиците?
Или в млада възраст или „силово”.
В това отношение младите шофьори с току що изграждащи се навици са по-добре.Другите ще платят някоя глоба,ще поносят тежкия акумулатор за да го заредят,ще търсят кой да ги „бутне” и ще свикнат.Аз вече имах възможност да си пробвам зарядното.
Не ми е приятно да си създавам нови навици,но е наложително и полезно.
Всъщност какви са плюсовите и минусите от нововаведенията?
Има пренибрежимо малко увеличение на разхода на гориво за отделния автомобил.Въпреки това изчислено към икономиката на страната,това не е съвсем малка цифра.Има и полза за продаващите „пищялки” за светнати фарове.:-))Вече са дефицит.Една забравена от Татово време думичка.
Статистиката обаче говори за около 15% намаляване на произшествията по пътищата в страните въвели това изискване.Отнесено към нашата действителност,това са стотици спасени живота и стотици инвалиди по-малко.
Какво значение имат няколко литра бензин пред живота на едно дете?Не можеше ли тази практика да се въведе по рано?
И няколко думи за психологическия ефект от светлините.
Това че се забелязват по-добре и много отплеснати пешеходци ще „отърват кожуха” е едно.По важно е психологическия ефект който създава светещия фар.Получава се илюзия за по-малко разстояние то източника на светлина.Автомобила със светнати фарове изглежда по-близо от колкото е в действителност.Това стреска „смелите” пешеходци и любителите на опасни изпреварвания.Естественно това важи за тези в чиято глава тече поне малко мисловна дейност.Това едва ли ще повлиае особенно на многото безмозъчни убийци по пътищата ни.
се създават, ако намираш смисъл в тях и тяхната полезност с одобрение ;)
цитирайПросто е добра практика, и дори някои модели коли така са си и направени. Тъй като съм карал мотор дълго време, наистина ти спасява живота :)
цитирай... та нямам навици за променяне по този повод.
Светнатите фарове имат още една - може би най-важната - функция: При извънградско пътуване дават много ясна представа за скоростта на движение на насрещната кола при изпреварване.
цитирайСветнатите фарове имат още една - може би най-важната - функция: При извънградско пътуване дават много ясна представа за скоростта на движение на насрещната кола при изпреварване.
считам че мярката е правилна,даже и е закъсняла,ама голямо псуване пада когато ми се наложи да мъкна акумолатора нагоре по етажите да го зареждам:-))
цитирайХобит,ако караш бавно и с фарове,каква представа за скорост дава.Най-много някой да помисли че си се забързал.
Този ефект на лъжлива близост със светещите обекти например е причина младите пилоти когато се учат да подхождат ниско по глисадата за кацане.Т.е. лъжат се по визуалната близост и бързат да снижат.Просто това е един ефект познат.
В насрещното движение "смелчаците" губят кураж поради измамната близост.Пак повтарям че тук не става дума за индивиди без връзка с главния мозък:-))
То за прост човек и силен вятър,спиране няма:-))
цитирайТози ефект на лъжлива близост със светещите обекти например е причина младите пилоти когато се учат да подхождат ниско по глисадата за кацане.Т.е. лъжат се по визуалната близост и бързат да снижат.Просто това е един ефект познат.
В насрещното движение "смелчаците" губят кураж поради измамната близост.Пак повтарям че тук не става дума за индивиди без връзка с главния мозък:-))
То за прост човек и силен вятър,спиране няма:-))
6.
анонимен -
Като ми купят мицифаите
14.11.2006 14:48
14.11.2006 14:48
2 комплекта крушки за месеца, тогава ще карам с включени фарове!
Поздрави
цитирайПоздрави
все си мисля - дали нямат внесени акумулатори на склад за продаване, та затова го направиха чак сега:))))))
Иначе - понеже съм още нов шофьор - от две години само имам книжка - по навик включвам фаровете и слагам колана още преди да запаля даже, та нищо чудно скоро и аз да зареждам акулулатор, щото проклетото зумерче, дето жужеше като забравя фаровете включени изгоря, сега понякога ги забравям...
цитирайИначе - понеже съм още нов шофьор - от две години само имам книжка - по навик включвам фаровете и слагам колана още преди да запаля даже, та нищо чудно скоро и аз да зареждам акулулатор, щото проклетото зумерче, дето жужеше като забравя фаровете включени изгоря, сега понякога ги забравям...
... препоръчвам Fiat Punto. Фаровете изгасват НАПЪЛНО при изключване на контактния ключ - абе женска кола:))) .
цитирай"индивидите без връзка с главния мозък".
Какви фарове бе хора??? Вие карате ли изобщо коли и къде по-точно ги карате?? Знаете ли какво е в сумрака около 6 часа, на пътя да ви изкочи каруца, натоварена със сено, която по никакъв начин не можеш да различиш от съседните на пътя дървета???? А виждали ли сте ударена със 80 км/ч кола в едва движеща се каруца??? Една купчина метал и плът остава. А за безбройните и смъртоносни дупки?? Баси решението. Да заставиш хоарата да карат на фарове и през деня, а да оставиш циганите и пенсионерите да се разкарват с каруци, без никакво светлинно обозначение, по първокласни пътища и магистрали и то през ноща. И аз като вас от край време карам на пуснати фарове и през деня и какво от това????Извинявам се тона, но ако сте виждали това което съм виждал, ще напсувате първия полицай, който ви спре и глоби за светлините.
цитирайКакви фарове бе хора??? Вие карате ли изобщо коли и къде по-точно ги карате?? Знаете ли какво е в сумрака около 6 часа, на пътя да ви изкочи каруца, натоварена със сено, която по никакъв начин не можеш да различиш от съседните на пътя дървета???? А виждали ли сте ударена със 80 км/ч кола в едва движеща се каруца??? Една купчина метал и плът остава. А за безбройните и смъртоносни дупки?? Баси решението. Да заставиш хоарата да карат на фарове и през деня, а да оставиш циганите и пенсионерите да се разкарват с каруци, без никакво светлинно обозначение, по първокласни пътища и магистрали и то през ноща. И аз като вас от край време карам на пуснати фарове и през деня и какво от това????Извинявам се тона, но ако сте виждали това което съм виждал, ще напсувате първия полицай, който ви спре и глоби за светлините.
... важното е, че караш на светнати:))), а за другото си съвсем прав.
цитирайкато си отраснал и научил да караш автомобил в район с така наречените температурни инверсии (май така се казваха), няма начин да не ги пускаш. Хората от Северна България сме научени от природата така..или поне повечето.
цитирайЯвно говориш за регионите с големи температулни разлики.Аз съм израснал в Плевен и ми е до болка познато.
Инверсията е друго нещо.Когато температурната градиента не следва нормалния си ход.Т.е по-високото да е по-студено.Това се получава в котловини при минаване на топъл след студен фронт.Студения въздух не може да се изтегли,а топлия не може да го измести,защото е по лек.Тогава на ниско е студено а на високо топло.
Е това е инверсия.
Всъщност да се чете такава гадория като физика на атмосферата само за обща култура не си заслужава.Лошо ми става като знам кави "чудесии" съм учил:-))
цитирайИнверсията е друго нещо.Когато температурната градиента не следва нормалния си ход.Т.е по-високото да е по-студено.Това се получава в котловини при минаване на топъл след студен фронт.Студения въздух не може да се изтегли,а топлия не може да го измести,защото е по лек.Тогава на ниско е студено а на високо топло.
Е това е инверсия.
Всъщност да се чете такава гадория като физика на атмосферата само за обща култура не си заслужава.Лошо ми става като знам кави "чудесии" съм учил:-))
и са ме учили по география, че точно заради инверсиите се получават мъглите, градушките и резките разлики в температурата (когато пътуваш разбира се).
цитирайПравилно са те учили за инверсиите.Тези явление са характерни за инверсиите,но не се образуват само от тях.
Най близка зона с инверсия до Плевен е Кнежа.Други са Софийската Котловина и Котел-от къ дето носи и името си.
Айде стига че метереологията направо я мразех едно време.На всеки пет реда думички има по една страница висша математика:-))
цитирайНай близка зона с инверсия до Плевен е Кнежа.Други са Софийската Котловина и Котел-от къ дето носи и името си.
Айде стига че метереологията направо я мразех едно време.На всеки пет реда думички има по една страница висша математика:-))
... пфууу не ви ли е грях да говорите на софиянец за инверсии:) в интерес на истината, въпреки ужасното автомобилно движение, смогът вече не толкова гаден като 80-те, когато Кремиковци бацаше на пълна пара и ТЕЦ-овете бяха отчасти на въглища...
цитирай
16.
анонимен -
Съгласявам се напълно
14.11.2006 22:48
14.11.2006 22:48
с Пацо. Рибата се вмирисва от главата. Да си оправят мицифайсдките помии и след това да изискват от нас каквото и да е!!!
ДГД всичко с кръгла шапка!!!
:-D
Поздрави
цитирайДГД всичко с кръгла шапка!!!
:-D
Поздрави
17.
анонимен -
pQhSbdHy
01.06.2011 05:40
01.06.2011 05:40
Hey, that's the grateest! So with ll this brain power AWHFY?
цитирай
18.
анонимен -
DpjbdmuyTxQhwRyv
01.06.2011 18:52
01.06.2011 18:52
J62Qc6 <a href="http://vsbszzyadzaj.com/">vsbszzyadzaj</a>
цитирай
19.
анонимен -
ZeuvVwmRfl
02.06.2011 13:14
02.06.2011 13:14
3jLf7u , [url=http://iouiyzezcpnw.com/]iouiyzezcpnw[/url], [link=http://gacuerztuuaq.com/]gacuerztuuaq[/link], http://obuocowmghji.com/
цитирай
20.
анонимен -
xjemOVJkiNbx
03.06.2011 17:49
03.06.2011 17:49
hDYuqF <a href="http://ygskagglkwdd.com/">ygskagglkwdd</a>
цитирай
21.
анонимен -
njrrmtLvFzqMiUAn
04.06.2011 18:06
04.06.2011 18:06
x9VWmM , [url=http://tzwuugfbyflf.com/]tzwuugfbyflf[/url], [link=http://riprmvzjizza.com/]riprmvzjizza[/link], http://mlgbtmmkftnv.com/
цитирайТърсене
Блогрол
1. Настроение за всеки ден
2. Philosophy Of Liberty
3. Как се прави успешен понстинг
4. Българско Общество за Индивидуална Свобода
5. Либералните блогове на едно място
6. Cato Institute
7. Калин Манолов
8. Блогът за икономика
9. Мартин Димитров
10. Георги Ангелов
11. ИПИ
12. kassandra
13. Бамби13
14. Един ХОБИТ в страната на абсурдите
15. Блогът на Теодор Дечев
16. Разказвачът който превръща политиката в приказка
17. ПТИ чКА
18. copycat
19. minako
20. вицове за всеки ден
21. Sulla-,размисли и реклами
22. Freedom World
23. вицове за всеки ден
2. Philosophy Of Liberty
3. Как се прави успешен понстинг
4. Българско Общество за Индивидуална Свобода
5. Либералните блогове на едно място
6. Cato Institute
7. Калин Манолов
8. Блогът за икономика
9. Мартин Димитров
10. Георги Ангелов
11. ИПИ
12. kassandra
13. Бамби13
14. Един ХОБИТ в страната на абсурдите
15. Блогът на Теодор Дечев
16. Разказвачът който превръща политиката в приказка
17. ПТИ чКА
18. copycat
19. minako
20. вицове за всеки ден
21. Sulla-,размисли и реклами
22. Freedom World
23. вицове за всеки ден