Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2006 07:42 - Ще видим ли края на тройната коалиция?
Автор: nio Категория: Политика   
Прочетен: 4556 Коментари: 12 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

01.01.2007год. безспорно ще е едно ново начало за България.

До къде ще се разпрострат промените?Дали началото на членството ни в ЕС,ще е и началото на края на управляващата ни коалиция?

 

Като че ли отговорите на тези въпроси бяха съвсем ясни веднага след изборите.Всички политически сили,къде официално,къде не,заявиха позицията си за предсрочни избори.

И ето,остават броени дни до заветната дата,а от лагера в дясно-тишина.

 

Къкво се случи?Къде бяха гръмогласните антикомунисти?

 

Може би десницата очакваше повишаване на рейтинга?Имаше възможност,при положение че паниката от космическото увеличение на цените и масовите фалити на малки фирми,беше успяла да завладее ума на хората.Това обаче не се случи въпреки масираната платена пропаганда от някои бизнес среди.

 

Този път пазара,който „десните” пренебрегваха им подложи динена кора.Хубаво е мечтите да се сбъдват,но пазара си има своя логика.Пазара реагира на слухове и очаквания,стига да има с какво.При ниската покупателна способност на хората,очакваните скокове в цените просто не се състояха.Не се състоя и бленуваното недоволство на хората от лявото управление.Резултатите пък от президентските избори,направо нокаутираха последните останали надежди за обрат в настроенията.

 

Залагайки на една бита карта десните пропуснаха шанса за малко PR,разяснявайки какво точно хората могат да очакват.Тази работа свършиха отделни икономисти, които имат значително по-малък достъп до медиите  в сравнение с действащите политици.

 

Лично аз с изключителен интерес наблюдавам от години писанията на тази тема.Като се почне от това как ще дойдат чужденците и ще ни изкупят земята,а нас ще превърнат в роби,до прогнозите за скок в цените на жилищата.Все едно цял Париж ще се премести в панелките ни.Оказа се, че пика в цените на недвижимите имоти, е изконсумиран,а някои стоки дори ще поевтинеят.

 

И все пак къде бяха платените анализатори,политолози,социолози и цялата клакьорска агитка,която се занимава с „моделиране” на общественното мнение?За какво са получавали парите си,след като не успяха да намерят пътя?

 

Ами то да говориш сладки приказки и да громиш идеологическия враг,не е като да смяташ.По същия начин,да консумираш власта,не е като да водиш борба в опозиция.Играта още повече загрубява при възможноста някои от старите муцуни да гледат следващия парламент по телевизията.

 

Явно мераците за нов парламент се поохладиха.Можем ли въпреки това да очакваме действия за сваляне на БСП и предсрочни избори през новата година?

 

Аз лично съм много скептичен към един такъв сценарий.По-вероятно ще гледат да си доизбутат мандата,защото много от тях просто ще отпаднат.И не е им виновен Бат Бойко.Виновен е балканския манталитет.Виновно е късогледството и редица неща за които тепърва ще се пише.

 

Не се и забелязва стягане за битка от страна на БСП.До сега и СДС и НДСВ преди избори увеличаваха администрацията и заплащането и.Сегашното увеличение на заплатите на държавните служители не е много по-голямо от инфлацията.

 

Това са лични и повърхностни наблюдения.Имам малко надежда да бъркам,но едва ли ще е много.Във всеки случай,скоро ще разберем.




Гласувай:
0



1. copycat - Нео,
13.12.2006 10:17
колкото и да не ми се иска признавам, че точно в началото на членството ни, нямаме нужда от предсрочни избори. Това би било доста дестабилизиращо. Най-добрия случай е може би една широка дясна коалиция, която обаче за сега е по-скоро химера. НДСВ влиза в един такъв модел. Колко и да не ви се иска и ДПС влиза, порсто защото е важно малцинствата да имат своят представител, за да не го търсят по други начини.

Нека не обявяване всеки, който не мисли като нас за "платен". Да не стигаме до нивото на страдащи от старческа дименция професори.

Успех! И нашето време ще дойде.
цитирай
2. nio - Аз не съм коментирал дали ще е добре ...
13.12.2006 12:59
Аз не съм коментирал дали ще е добре да има предсрочни избори.Описах развоя след изявленията на десните на парламентарните избори.
Че сега няма настроения за такова упражнение,е ясно.Десните обаче ако не се стегнат за останалите две години,заедно със старите муцуни ще останат в историята.

На copycat ще и напиша повече за "платените" анализатори,НДСВ и ДПС.За мене обаче,както и за повечето хора е по-важно как ни управляват,от колкото кой.Другото е въпрос на вяра.За съжаление не вярвам на БСП.И още по за съжаление е че след предишните две правителства не остана на кого да вярва човек:-)))
цитирай
3. thehobbit - Никога не съм вярвал в
13.12.2006 13:26
... "нестабилността" на тройната коалиция. Не съм забравил (и не препоръчвам да се забравя) тезата на Александър Лилов за "Историческия компромис" - този чичко знае какво "прогнозира" и "анализира".

С други думи, според мен повечето противоречия в тройната коалиция са 30% театро, 60% вътрешнокланов пазарлък и дестина процента принципни/идейни съображения.

Именно тезата за "Историческия компромис" или за наличното консервативно статукво (първото е хипотеза, второто - факт) ме води към съзнателни маргинални позиции. Това не значи, че подкрепям съзнателния поход към маргинализация на големи (решаващи) части от СДС и ДСБ - този подход е твърде силно мотивиран от стремеж към дребнаво оцеляване и/или почти фанатични залитания в морално-културен дискурс, който - освен че е безнадежден - не е и моят.
цитирай
4. nio - Хобит, да не си си забравил бълга...
13.12.2006 17:00
Хобит,да не си си забравил българския език някъде в съда?Взе да звучиш като един наш виртуален приятел на който ще му спестя името:-)))

То не знам колко добре и аз съм се изразил,но мисълта ми е че десните трябва да се понапънат във времето което им остава до следващите парламентарни избори и не се подвеждат от прибързани решения.
цитирай
5. kuromur - Ако визираше, че Хоббит е заприл...
13.12.2006 17:44
Ако визираше, че Хоббит е заприличал на мене, скъпи нио, това може само да ме радва. По темата за цените, увеличение ще има- най-малко билетите за градския транспорт се вдигат(не искам да спорим за причини, само като факт го излагам), хляба и т.н и т.н. Въпроса е кога и с колко ще реагират заплатите. Не веднъж съм изтъквал че заплатите не са гъвкави. Това е доказано още от Кейнс, които казва че поне са негъвкави отдолу. От реакцията на заплатите ще се види, доколко динамичен е пазарът на труда. Личното ми мнение е че ще мине година без радикални увеличения в доходите, но със сериозни увеличения в агрегатните цени.

цитирай
6. nio - kuromur, никога не съм обиждал Х...
13.12.2006 18:10
kuromur,никога не съм обиждал Хобит и се надявам той да не е останал със същото впечатление.:-))))
Познаваме се/не лично/от доста отдавна и от едно друго място в НЕТа.
Става въпрос за един друг наш приятел,дето обича да си служи с купешки и неразбрани/за повечето/думички.Надявам се и той да не ми се обиди.

За да се вдигнат пазарните цени,трябва да има и кой да ги плаща.Знам отделните потребителски стоки с какви надценки са и мога да гарантирам че не е невъзможно увеличение в цените на едро да се компенсират с корегиране на надценката.
За регулираните монополни цени,предполагам си прав.Там няма логика.
А за Кейнс,те съветвам да четеш книгите му в оригинал,а не извадките от учебниците.Учебниците пропускат някои некови изцепки пред които Маркс направо ряпа да яде.
Аз съм си направил труда да изчета поне това което е издавано в Българи и ....
цитирай
7. kuromur - Пазарният принцип в най-чистия му ...
13.12.2006 18:46
Пазарният принцип в най-чистия му вид приравнява цената така MC=MR (маргиналната стойност е равна на маргиналния приход). Това е теоритичното условие за максимизация на прихода и печалбата. За методите, по които се изчислява маргиналната стойност не ми се пише. Проблемът в България е че ценообразуването се формира с проста надценка. Това е меко казано антипазарно, но все пак по-лесно за смятане. Оттук идва и проблема. При очакванията за инфлация, тя идва(защо и как съм писал в темата на албош). Оттук надценката се завишава, а повечето цени ще останат вдигнати, защото търсенето им е нееластично- хляб, повечето хранителни стоки, горива и т.н и т.н.


цитирай
8. nio - В България има цени на абсолютно ...
13.12.2006 20:04
В България има цени на абсолютно пазарен принцип/дрехи,обувки,електроника,домашни потреби и т.н./
Има и монополно регулирани цени/ток,вода,парно,телефон/

Тъй като вторите поглъщат по голямата част от семейния бюджет,хората като си платят тока,парното,почти не отделят пари за "пазарните" стоки.Това което твърдя е че монополните цени ще се вдигнат,а чисто пазарните не или съвсем малко.
В този смисъл си прав че като общо ще има увеличение.Няма да е такова за каквото тръбяха/търсейки сензация/ медиите преди време.

Ако остане време мога да напиша един пост,а за сега "да живеят монополистите и регулираните цени.Смърт на пазара,свобода на народа":-))))
цитирай
9. kuromur - За стоките, които изреждаш съм а...
13.12.2006 20:44
За стоките, които изреждаш съм абсолютно съгласен дрехи,обувки,електроника,домашни потреби и т.н). Но за стоките от първа необходимост- повечето храни и монополизираните, които изреди предполагам ще има увеличение от порядъка на 10-15% до края на годината. Въпроса е как новите акцизи и доколко ще увеличат транспортните разходи, а оттук повече или по-малко всички цени. В щатите един галон бензин(3.75 литра ако не ме лъже паметта) са 2$. Да му мислят политиците.... Ако имаме евтина енергия(производствен фактор) и сравнително евтино гориво- дистрибутивен фактор, помисли колко ще се увеличи БВП(не ми се милсли). Съгласен ли си?


цитирай
10. nio - 10-15% въобще не е увеличение сп...
13.12.2006 21:22
10-15% въобще не е увеличение спрямо това, с което ни плашеха примерно преди една година.Такова ниво на цените може да причини временни неудобства, но няма да е "шок".Явно не си чел тъпизмите,пък на мене не ми се преповтарят.По важното е че слуховете не успяха да предизвикат паника.Или поне мащабна.Има пенсионери дето си хвърлят пенсиите за олио,брашно и захар в момента,но те не успяват да предизвикат спекулативен скок за момента.

А за енерго носителите се водят войни и са държавна политика навсякъде по света.Естественно че съм съгласен че падането на цените им би било голяма инжекция за всяка една икономика.За съжаление едва ли ще ни се отдаде де се радваме на такова нещо.

За храните не ми се пише.Има градове където мутрите и местните феодали смачкаха конкуренцията.Това лято там хляба беше 0.65лв а в Велико Търново под 0.40лв.Прави сметка 50% монополна свръх печалба при бързооборотна стока,за какво става въпрос.
Има обаче артикули които са абсолютно пазарни,но пък не са основни.Всичко което е от първа необходимост е притежание на мутри и "другари".Мелниците и зърнения бизнес,захарта,олиото.Всички те работят с политически протекции и конкуренцията е сведена до това чии хора са най-отгоре във власта.

Е за това пиша за пазар и намаляване на власта на бярократите.Няма отрасъл където бюрократа има власт и не е изкривил нещата в своя полза.Прочети днес новините.Пак има арестувани за източване.
цитирай
11. thehobbit - Не се обиждам, разбира се
13.12.2006 22:26
... но в интерес на истината не се сещам кого имаш предвид. Мога да го кажа и по-просто:

"БСП и НДСВ са една страна на медала - партии, които черпят основна подкрепа от надеждата за оправия отгоре, от царе, тошовци и пъдари, пардон, кметове. Съюзът им е по-логичен отколкото изглежда.

Това е голяма обществена сила, трудно се стои срещу нея и не е чудно, че малцинството изпада в отчаяния и прави глупави, грешни стъпки, правилно посочени от теб. "

Просто излезе по-дълго:)))
цитирай
12. ssstto - nio
17.12.2006 10:05
Ако искаш да си по-различен от платените ханализатори недей да спестяваш името на онзи "виртуален приятел на който ще му спестя името".Автоцензура ли му се вика на това?Тъпо е да спестяваш името на някой когато става дума за политика както правят по телевизията.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nio
Категория: Политика
Прочетен: 2137017
Постинги: 78
Коментари: 2126
Гласове: 15799
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031