Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2007 23:43 - Най добрия диктатор...
Автор: nio Категория: Политика   
Прочетен: 7963 Коментари: 22 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Най-добрия диктатор е увисналия на въжето като Садам.

Знам  че написаното ще възмути „човеколюбците” които изписаха хиляди редове против изпълнението на смъртната присъда.

 

Ще възмути и тия които пропищяха,че САЩ налагал политиката си над целия свят със сила.В интерес на истината аз също бях против участието на България,но поради съвсем друга причина-средствата които продънения ни бюджет похарчи.

 

Нищо общо с това че при една война загивали и невинни.Да това е истина,ама само на половина.Ако диктаторите продължават да живеят,също умират невинни вследствие на „справедливото” им управление.

 

Садам си отиде.Един друг диктатор обаче осъди на смърт наши медицински сестри.Същия диктатор разиграва световната общност подигравайки се с мнението на световни специалисти.Това обаче е известно на всички и няма да го преразказвам.

 

Днес обаче в news.bg чета:

 

Натискът на европейците върху Либия по случая с петте български медицински сестри и палестинския лекар може да се отрази на съдбата им.

Това предупреждават от либийската фондация "Кадафи" в официално съобщение, цитирано от Франс прес.

Призивите на евродепутатите за натиск върху Либия и всички останали мерки на Евросъюза срещу Триполи може да имат негативни последици за съдбата на медиците, се казва още в изявлението на фондацията.

 

Какво значи „негативни последствия” за човек осъден на смърт и то за втори път?

За мене това е подигравка и поредния опит за изнудване.

С терористи не трябва да се преговаря.Каква е гаранцията че утре други невинни няма да бъдат взети за заложници.Взимането на откуп е един доста доходоносен бизнес,с който се финансира тероризма.За това с изродите трябва да се разговаря само със сила.Провала на измишльотината наречена „Тиха Дипломация” потвърждават думите ми.

В предаването „Пирамида" на Светла Петрова,Божидар Димитров изказа мнение че българския съд трябва да осъди Кадафи и да обяви награда за главата му.Може предложението да изглежда нестандартно,но с приемането ни в ЕС,решенията на съда ни стават задължителни за изпълнение в Европа.Да припомня че наскоро Израел водеха война заради заложници.

В news.bg наскоро излезна една статия по въпроса.Ще я постна цялата.

-------------------------------------------------

Възможно ли е силово разрешаване на либийския проблем?

Георги Коларов*

В предаването „Пирамида" на Светла Петрова тази събота двамата видни наши учени и политически дейци Божидар Димитров и Огнян Герджиков (които обикновено са на противоположни позиции по повечето коментирани от тях въпроси) бяха единодушни, че не може да се изключва никакъв вариант за освобождаването на сестрите в Либия, включително и изпращането на командоси.

И двамата са на мнение, че времето на тихата и явната дипломация вече е свършило.
Президентът Първанов също заяви, че е готов да предприеме всички възможни действия за разрешаването на проблема.

Имайки предвид упорството на либийския лидер, вътрешният натиск, на който е подложен за екзекуция на сестрите и декларираната солидарност с него от страна на Арабската лига, може да се окаже, че силовият вариант остава единствен.

Ясно е обаче, че България няма подготвени командоси, които биха били в състояние да изпълнят подобна задача.
Такива имат някои от страните-членки на ЕС, но едва ли биха ги изложили на опасност в такава акция, след като няма застрашени техни граждани (твърденията за евро-братството и че в Европа вече сме „всички за един и един за всички" са по-наивни от самите романи на Дюма).

САЩ си имат други грижи. И без  това вече 3000 американски войници в Ирак загинаха и 25000 са ранени.
Като прибавим и жертвите в Афганистан, се получава една внушителна цифра.

Освен това, почти целият арабски свят е вече с анти-американски нагласи.
Една тяхна намеса в Либия би подкопала допълнително статуса им на световен лидер.

Русия в същото време няма да тръгне да си цапа ръцете заради неблагодарния си бивш съюзник България.

Има обаче една страна, която има и подготвени командоси и технически средства, и изцяло положителни нагласи към България, и традиционно враждебно отношение към Либия на Муамар Кадафи.
И най-важното - голям опит в провеждането на подобни акции.

Това е, разбира се, е Израел.

През 1981г. израелската авиация бомбардира и разруши иракския ядрен реактор „Озирак", след това унищожи щаб-квартирата на ООП в Тунис.

Израелски командоси неведнъж успешно щурмуваха завзети от терористи самолети и освободиха заложниците и многократно освобождаваха от плен свои бойци и пилоти, или пленяваха и ликвидираха палестински лидери дълбоко в тила на врага.

Тук трябва да се подчертае, че разрушаването на ядрения реактор „Озирак" е съпроводено с бомбардиране на багдадски затвор и освобождаване на попаднал в плен израелски разузнавач.
Тоест, налице е точно такъв прецедент - внезапно нападение на затвор в арабска страна и освобождаване на затворник.

От друга страна, ние знаем, че в Израел никой не е забравил за спасяването на българските евреи по време на Втората световна война.
Чувал съм от приятели, посетили тази страна, че в ресторантите, когато разберат откъде са, им ръкопляскат.

Дипломатическата подкрепа от страна на Тел Авив и упражненият от там натиск върху Анкара изиграха решаваща роля през лятото на 1989г. за спиране на опасната ескалация на българо-турския конфликт.

И най-накрая, въпреки многобройните жертви от българска страна, министър Веселин Близнаков вече обяви готовност за изпращането на нов военен контингент в Ирак.

И за слепия е ясно, че там нашите момчета защитават, колкото американските, толкова и израелските интереси.

Българският посланик в Израел, моят приятел от детинство Петко Димитров, трябва да убеди ръководните кръгове в страната, че в случай на липса на алтернативни на силовия варианти, само те могат да ни помогнат.

Петко, натискай израелците този път и те да направят жертва заради българките! Нека се покажат наистина благодарни!

*Георги Коларов е д-р по политология, експрет по проблемите на тероризма, латиноамериканист.
Завършил е Социология на политиката в СУ „Св.Климент Охридски”, където е преподавал курсовете „Латинска Америка в международните отношения” и „Политически идеологии и течения в Латинска Америка”.
Защитава дисертация по политология. Преподавал е политология във Варненския Свободен университет.
Докторант е в Руския университет за дружба между народите „Патрис Лумумба”.
В Москва преподава „История на ляворадикалните движения в Европа и Латинска Америка”.
В периода 1995-98 година е експерт в направление „Психологическа отбрана” на Аналитичния отдел във военното министерство.
По темата "латиноамериканската левица" има две издадени книги – „Мистика и тероризъм – кървавата смес на Сендеро Луминосо” с приложение „Наръчник на терориста” и „Латиноамериканската левица в края на 20 век – между сандинизма и сендеризма”.
В ръкопис е третата му книга „Левият екстремизъм в Латинска Америка – социално-политически аспекти”.

-------------------------------------------

А ето и линка към статията в news.bg която толкова ме възмути:

http://news.ibox.bg/news/id_463868874



Тагове:   най,   диктатор,


Гласувай:
0



1. lemonpie - ***
20.01.2007 08:21
Най-добрият диктатор е мъртвият диктатор.

А "тихата дипломация" работи само в стил "железен юмрук в кадифена ръкавица". От това условие изпълняваме само ръкавиците, но те не са и от кадифе дори...
цитирай
2. dosheva - човека си каза какво иска....
20.01.2007 09:21
да му дадат пича от Локърби..и ще се оправят нещата. Ама..нали Европа са гъзари. Само смешни работи. Накрая всички знаем какво ще стане и изобщо каква беше целта на Кадафи.
Против съм започването на война. Да, това е борба с тероризма /може би/, но при една война ще загинат много повече хора от 5 човека. Или нашите сестри са по-важни от другите хора. Да.., ще каже някой - въпроса е принципен, но...докато си оправим принципите ще умрат хора, ще се разрушават детски психики и хубави сгради. Не виждам смисъла, колкото...и да ми е мъчно за сестрите. :(
цитирай
3. streetsmart - Доколкото разбирам, статията призовава за намеса на
20.01.2007 10:04
командоси, които да изведат затворниците оттам. Напълно съм съгласна и не смятам, че идеята се публикува за първи път. Наистина не виждам друг изход. Освен това "човекът" не иска само атентатора от Локърби, той иска и пари. Пазари се. Даде ли му се едното, ще поиска и друго, и трето и така, докато има заложници. Либия вече получава хуманитарна помощ за заразените деца. Друго не трябва да им се дава до доказването на вина и престъпление.
цитирай
4. nio - Мнението ми напълно съвпада с това ...
20.01.2007 11:19
Мнението ми напълно съвпада с това на streetsmart.
Не иска само заложника а и пари.
Даже си мисля че това със заложника също е блъф за да поиска после още пари.Едва ли му дреме на Кадафи за тоя затворник.Знае обаче че ако го разменят без разрешението на роднините на убитите,правителството ще има много проблеми.
Едва ли политиците ще се решат да си съдадат проблем с избирателите заради нашите сестри.И гова Кадафи го знае.
цитирай
5. gantree - ^^
20.01.2007 11:49
да, актуалното развитие на позицията от страна на баща и син Кадафи е един добър шамар за нашите антиамерикански настроени "хуманисти" и левичари от мазния университетски тип; дано им помогне малко да слязат на земята от виртуалните пиедестали, на които се възкачват в размислите си.

от друга страна - идеята за "силов подход", командоси и спецоперации е по пубертетски тъпа и несъстоятелна дори и в най-близкото бъдеще; дори не е необходимо да си припомняме какъв беше резултатът с двамата ни тираджии в Ирак и с бойкоборисовите спец-простотии, които толкова успешно бяха заметени под килима впоследствие;

Господ да ни е на помощ, ако на нашите бивши кадесари им хрумне на своя глава да направят подобна безценна услуга на полковника в Либия; изобщо не ми се мисли какво ще ни се стовари след това на главите, както и върху главите на стотиците и хиляди българи, които понастоящем са в Либия.
цитирай
6. zemaria - Не е така!
20.01.2007 12:05

Първо, що за диктатор е Кадафи и кво иска, кво може да очакваме.
Има точно двама човека, които са описали психиката на такива хора-това са Вилхелм Райх и Теодор Адорно. Хайде, ще се помъчим да го обясним другояче
Където има граници-има цивилизация. Вътрешни, между нещата-колкото са по явни-толкова си по цивилизован. Прим, разделението на властите и върховенството на закона са границите на цивилизацията, по отношение на това що е властДокато тези граници съществуват имаме политика. Няма граници - няма политика. Има само власт. Властта, която няма вътрешни граници, не е цивилизация. При диктаторите такива граници няма-те са началото и края,всички граници са пометени, събрани в него,той е божество Но не е в природата на хората да бъдат богове. Аристотел още казва, че човек, живеещ отвъд правилата на човешката общност и нейните ограничителни кодове, може да бъде едно от две неща: не само (и не предимно) Бог, но и звяр. Да, ама повечето от тези, които се опитват да бъдат богове стават зверове. Техните слуги ги имитират, но не притежават истинска власт, и стават подобия на Звяра - насилници. Вземането и налагането на решения става просто насилие Следва, че всяко държавно решение, с което ние и международните институции се сблъскваме в тази ситуация, най-вероятно е просто насилие, упражнявано от насилник, а не - продукт на някаква артикулирана (цивилизована), определяна от правила ситуация, която да трябва да бъде подробно разбрана, за да бъде оценено действието и неговия резултат. И всяко обяснение за каквото и да е, давано от което и да е официално лице, най-вероятно е лъжа, родена на момента, а не - честно обяснение на някакъв процес на вземане на решения.
С други думи иде реч за ирационалност, моментна хрумка, подчинена на инстинкти и то, както знаем - най –лошите са най-силни.
Примерно, случая с израелските и египетски медиц, която ви описах по рано. Същата, абсолютно същата история, като нашата сега.
Мислите ли, че ако имаше такава възможност, силова, израелските командоси щяха да се поколебаят. Нали сте гледали филма на Спилбърг-Мюнхен, посветен на разплатата с мюнхенските атентатори 1972
И кво ще стане, питам, с останалите няколко хиляди българи там?
цитирай
7. streetsmart - Zemaria
20.01.2007 14:19
Не съм професионалист, а най-обикновен читател. И наскоро четох, че в Мюнхен трагедията е била причинена от некомпетентността на германските сили за сигурност. На израелските командоси не е било позволено да участват, а само да наблюдават акцията от съображения касаещи националния суверенитет на Германия.
цитирай
8. noir - ~ N ~
20.01.2007 14:20
Понякога трябва да направиш нещо малко в контрибуция, за да спасиш нещо голямо. Тълкуването го оставям на другите.
цитирай
9. nio - Ган, истина е че такъв вариянт е п...
20.01.2007 14:23
Ган,истина е че такъв вариянт е по-скоро неизпълним.
Не технически а политически.Средствата по една такава операция ще са повече от колкото да ги откупим,пък и едва ли чужда страна би го направила заради нас.Е,не и ако не си търси повод за война:-)))

Все пак трябва да се чуят и подобни мнения.Стига некъдърните ни дипломати са се надупвали.Пък и кога ли сме имали ефективна дипломация?
цитирай
10. nio - Зе има една акция в Уганда където ...
20.01.2007 14:31
Зе има една акция в Уганда където загива единия брат Натаняху.Проведена е на 1500км разстояние.Ако те интересува ще ти пусна линк.

А за вътрешната граница на власта си прав.Въпроса е къде да е поставена.Колко власт ще имат управляващите и колко права народа.В цивилизованите държави това е разликата между лява и дясна политика.В случая обаче не става въпрос за "цивилизованост".Диктатурата е извън съвременната представа за "цивилизовано управление".
И пак за "военомразците".
Света ще става по мирен колкото тия нецивилизовани зони намаляват.
цитирай
11. zemaria - не
20.01.2007 14:34
Не, не става дума за самия атентат на Мюнхен72, ами за това, какво се случи на терористите после. За това иде реч във филма на Спилбърг-Мюнхен.
А иначе, няма българин, който да е не е мечтал за двайсет Стелта и стотици умни ракети, за самолетоносачи и мащабна операция. Или за пеесе командоса кат Рамбо, които да..
Вижте, това са ...аре да не казвам. Не стаа. Никакъв силов подход не може да даде резултат. Едно, че имаме хиляди наши там, друго, че времената не са такива..
цитирай
12. nio - Зе, може да звучи грозно, ама тия в ...
20.01.2007 14:49
Зе,може да звучи грозно,ама тия в Либия не са нито от детската градина нито малоумни.Всеки сам трябва да си преценя риска и дали си струва цената.

Същото се отнася и за контингента ни в Ирак.Наемника знае къде отива и какво рискува.Познавам хора от всички мисии от Камбоджа до сега.Познавам наблюдатели в страни за които имаше пълно затъмнение.
Пилотите които ще заминат за Афганистан са ми приятели.Знам начина на мислене и съм на мнение че всеки трябва сам да си прецени риска.
цитирай
13. nio - Зе, може да звучи грозно, ама тия в ...
20.01.2007 14:54
Зе,може да звучи грозно,ама тия в Либия не са нито от детската градина нито малоумни.Всеки сам трябва да си преценя риска и дали си струва цената.

Същото се отнася и за контингента ни в Ирак.Наемника знае къде отива и какво рискува.Познавам хора от всички мисии от Камбоджа до сега.Познавам наблюдатели в страни за които имаше пълно затъмнение.
Пилотите които ще заминат за Афганистан са ми приятели.Знам начина на мислене и съм на мнение че всеки трябва сам да си прецени риска.
цитирай
14. geg - Повече въпроси, отколкото отговори
20.01.2007 16:49
И на мен номера с командосите ми звучи по-скоро фантасмагорично. Но и такъв вариант трябва да се разработва от съответните служби и да чакат шансът да стане по-висок. И "тихата дипломация" много пъти е била ефективна. Изобщо всеки да си върши работата, пък дано някой от вариантите успее.
Но ме изуми твърдението, че си бил против участието ни в Ирак, заради парите от бюджета. Не те съдя, но не го проумявам. Аз пък бях за участието, защото смятам, че не е честно да чакаш друг да вади кестените от огъня... но това е друга тема все пак.
Бях и против обесването, защото съм по принцип против т.нар. смъртно наказание - поне правото на живот трябва да си остане абсолютно.
zemaria, Спилбърг, според мен, поставяше най-вече въпроса за "вътрешните граници", а ако се замислиш и обесването и дори командосите не са ли отвъд тях?
цитирай
15. nio - Нямаше да съм против участие в Ирак, ...
20.01.2007 18:24
Нямаше да съм против участие в Ирак,ако финансирането беше отвън.В края на краищата една армия която дълго не води война-"ръждясва".
Спомни си обаче когато заминаха първите,на какво дередже бяхме-

Стана малко като жабата дето видяла че подковават вола:-)))
За да си отвъд границата значи да си над закона.Щом обесването е разрешено от закона не е отвъд границата.Разни страни разни закони.Пример-мормоните в Америка:-))
цитирай
16. kuromur - Това за левите от "универс...
21.01.2007 01:11
Това за левите от "университетски тип" ме разби. Само не разбрах за Жоро Коларов или за мен идеше реч. И какво съм направил аз?! Да не съм убил човек или да съм легнал държавата да ме храни?

По темата. Виждам решението на Коларов повече от реалистично. Само с едно подусловие- мисля че отдавна трябваше да изтеглим всички наши граждани. Колко му беше?! Два града- два правителствени Фалкона и готово. Който иска да остава- да му мисли. После се договаряме с евреите елементарно- връщаме им полуразрушената синагога във Видин(да я правят, каквото щат), а те медиците. Помните ли Озирак?! Тея момчета не се шегуват.

Нио, интересен ми е друг аспект, като говорим за Изрaел. Как ще коментираш че в "малката Америка", всеки нов гражданин е длъжен да постъпи в кибуц за 6 месеца? Малко офтопик, ама актуално.

Между другото, в блога на Теодор Дечев, дискусията по тази тема също е доста интересна. Нио, обръщам внимание и на нещо което се говори в Германия. Тук се казва че подкрепата на ES e proforma. Причината е, че Либия е последната бариера за емигрантите от "Ч**На" Африка, разбирай суб- сахарска и централна. Точно те, според арабите, с които говоря,са "внесли" заразата. Как ще коментираш?
цитирай
17. nio - Ами нашите университети "...
21.01.2007 12:06
Ами нашите университети "произвеждат" левичари и това е разбираема.Само си помисли дали има десен политик на който думичката "капитализъм" да съществува в речника му.

Няма как да "изтеглим" българите,защото те не са по държавна спогодба.Или повечето от тях.Можеше обаче държавата да отправи призив към тях.Ама нали щяхме да правим тиха дипломация...

А за Израел...
Различните държави имат различни програми за новопристигналите.Нали поне език трябва да научат.Щом някой е решил да напусне държавата в която живее,ще понесе някой месец в кибук.На други места пък има имиграционни лагери.
Не знам много за Израел,но знам даста за армията и.Но това е друга тема.

Не мисля че основната причина е че са преграда за емигрантите.По скоро икономическите санкции не носят вреда само на санкционираните.Така както търговията е в полза на двете страни,така пък санкциите са взаимна загуба.
цитирай
18. kuromur - А пък и петрола си е петрол- и не ми...
21.01.2007 16:55
А пък и петрола си е петрол- и не мирише! -:((((.
Иначе кибуца си е 100% социализъм и от 1947 никoй не се е отказал от него.Това не е по темата, но ще помисля дали да направя един постинг- "социалната" държава Израел май бие по главата много по-големи държави. Искаш да просиш- бой и в кибуц. Не искаш да работиш- кибуц!

Абе Нио, съвсем сериозно- как най- интелигентната нация на света- Бъларите имаме най- абсурдната държава??? Държава, която гражданите не може да си защити, в която раково болни уират заради липса на лекарства поради тъпи кратуни? Държава, която пропъди всичко дето и малко чужд език знаеше....

цитирай
19. nio - Гледах един филм за Израел. Кибу...
21.01.2007 18:09
Гледах един филм за Израел.Кибуците са направо комунизъм,но то си е тяхна работа.Не е държавна политика.Това е смисъла на демокрацията.Те имат и едни силно религиозни групи,но никой не задължава останалите граждани да ходят с плитки.За разлика от арабските държави където жените са задължени да са зачохлени:-))

Не стига само интелигентност.Някога трябва и малко късмет.Такъв ни бил късмета когато сме останали под руско влияние след ВСВ.Още дълго ще има да си носим последствията.Виж че от комунисти не можем да се очистим.Сега децата на бившата комунистическа върхушка управляват.
цитирай
20. анонимен - Най-добрия диктатор
22.01.2007 14:42
Изглежда не само едно друго човешко състояние, но и наивността няма граници. Ако все още има хора, които мислят, че САЩ обесиха Садам само защото бил диктатор, те или са ненужно емоционални или не познават съвременния свят или и да го познават не могат да го разберат.
цитирай
21. nio - Не знам дали горното е манипулация ...
23.01.2007 14:28
Не знам дали горното е манипулация или просто невежество,но Садам го обеси новата власт в Ирак:-)))

Пък и какво значение има.Просто един диктатор и убиец по-малко.
цитирай
22. анонимен - Първанов да помоли ченгетата, к...
27.01.2007 19:49
Първанов да помоли ченгетата, които го контролират откакто са му дали името Гоце, за една малка услуга: да отидат и да стрелнат Кадафи. Както гръмнаха вече десетки бъглгарски бандити, които нещо са сгаэили лука вкл. Луканов. Тези наемни убийци са неуловими, както всеки българин знае. Любен Гоцев може да направи тази услуга на Седефчов, пък после ще се отплатят един другиму. Важното е Гоце да застане с поглед вперен в далечината и да каже:
Джамахирията има нов лидер. Започваме всичко отначало...
Може убийците да облекат мюфтийски дрехи за по- сигурно. Ръчни бомби в тюрбаните.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nio
Категория: Политика
Прочетен: 2137117
Постинги: 78
Коментари: 2126
Гласове: 15799
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031