Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
27.02.2007 07:57 -
Кой притежава улиците в София?
Автор: nio
Категория: Политика
Прочетен: 14604 Коментари: 39 Гласове:
Последна промяна: 27.02.2007 07:59
Прочетен: 14604 Коментари: 39 Гласове:
0
Последна промяна: 27.02.2007 07:59
Бързам да изпреваря официалните медии и да съобщя за първото заведено дело, за имуществени и неимуществени вреди претърпени от столичани,във връзка с бездействието на Столичната община по време на блокадата от таксиметровите шофьори.
Делото е заведено от Калин Манолов,Председател на УС на Българското Общество за Индивидуална Свобода/БОИС/
Цената на иска е: 1лв 95 ст.
Пресконференцията за медиите е 28 февруари сряда от 13 часа в залата за пресконференции на БТА.Освен медиите ще участват и юристи,икономисти,политолози и членове на БОИС.Темата е „Кой притежава улиците в София?”
Текста на иска който ще се представи пред медиите е публикуван тук.
дано да успеят :):):)
цитирай
2.
анонимен -
Chegevara
27.02.2007 10:28
27.02.2007 10:28
Успех
цитирайтози ентусиазъм, защото цялата работа ми се вижда твърде кокошкарска. По-скоро ме вълнува какво ще се случи с онези 3 милиона, които ги намериха в сметки на Вальо Топлото в Австрия. Май даже бяха изненадани,че са 3 млн., те очаквали около милион - милион и нещо. Е какво ще правят сега с този берекет? Защото си спомням, че някакъв мастит служител от "Топлото" или от "Министерството на Топлото" обясняваше, че тези пари не били задигнати от клиентите на Топлото, ако не от тях от кого другиго??? Така че повече ме интересува дали ще може да бъде осъдено Топлото и да се преразпределят тези милиони, а не да потънат нейде неизвестно къде. Защото общината и в Топлото има пръст, а за тея 1.95 хич не ми пука. Това си е просто отклоняване на вниманието.
цитирай
4.
анонимен -
идеята е принципна. Ако можеш да ...
27.02.2007 11:08
27.02.2007 11:08
идеята е принципна.Ако можеш да осъдиш общината за 1.95, значи можеш да я осъдиш и за повече.Парите в случая не са важни.Тера,мисли повече.
цитирай
5.
анонимен -
Защо не съдите МВР ?
27.02.2007 11:24
27.02.2007 11:24
Вината за безредиците е преди всичко на МВР т.е. на държавата. !!
цитирай... като принципна идея е добре.
Отделен въпрос е дали и МВР не трябва да бъде привлечено като ответник - на пръв поглед ми се струва неизбежно.
цитирайОтделен въпрос е дали и МВР не трябва да бъде привлечено като ответник - на пръв поглед ми се струва неизбежно.
а като си толкова принципен да си беше влязъл през акаунта, за да знам с кой велик мислител имам честта да общувам. А така и баба знае - да си даваме анонимно мненийцето. Ти ако беше прочел по-внимателно писанието ми, може би щеше да рзбереш какво имам предвид. А за такива като тебе даже съм го синтезирала в последното изречение - да не се мОриш да мислиш.
:)))
цитирай:)))
... и имам някои препоръки:
а) Да бъде срещу Кмета на СО - той е органът на изпълнителната власт, СО е друго нещо;
б) Да се прегледа ЗМВР, особено в частта за опазване на обществения ред и съответно да се привлече като ответник;
в) Да се конкретизират имуществените вреди т.е. ако са 1.40 от тях да са Х.хх за градски транспорт, Х.хх за такси, Х.хх за разлика в изразходваното гориво (за целта е добре да се ангажира експертиза)
Има и други неща, но тези са съществените.
цитирайа) Да бъде срещу Кмета на СО - той е органът на изпълнителната власт, СО е друго нещо;
б) Да се прегледа ЗМВР, особено в частта за опазване на обществения ред и съответно да се привлече като ответник;
в) Да се конкретизират имуществените вреди т.е. ако са 1.40 от тях да са Х.хх за градски транспорт, Х.хх за такси, Х.хх за разлика в изразходваното гориво (за целта е добре да се ангажира експертиза)
Има и други неща, но тези са съществените.
Тера,Вальо топлото и това са различни неща,но и двете са от самочувствието на управляващите че са недосегаеми.
Анонимния е прав,че в случая важен е принципа за създаване на прецедент.
А това за "отклоняването" на вниманието е несериозно.По такъв начин би трябвало да престанат всички искове срещу държавата и общината за да не "отклоняват вниманието"А не се и знае докога ще е разследването за топлофикация.Тия дни намериха още пари.Чака се отговори от други държави.
Сигурно и делото за държавния резерв влиза в графата "отклоняване на вниманието":-))
цитирайАнонимния е прав,че в случая важен е принципа за създаване на прецедент.
А това за "отклоняването" на вниманието е несериозно.По такъв начин би трябвало да престанат всички искове срещу държавата и общината за да не "отклоняват вниманието"А не се и знае докога ще е разследването за топлофикация.Тия дни намериха още пари.Чака се отговори от други държави.
Сигурно и делото за държавния резерв влиза в графата "отклоняване на вниманието":-))
Хобит,надявам се си прочел иска.
Не съм компетентен да давам мнение за правни въпроси.Вероятно си прав.Ако имаш желание да помогнеш със съвет можеш да се свържеш с Калин или някой друг от БОИС.
Стига и ти като Ган да не ги смяташ за анархисти:-)))
цитирайНе съм компетентен да давам мнение за правни въпроси.Вероятно си прав.Ако имаш желание да помогнеш със съвет можеш да се свържеш с Калин или някой друг от БОИС.
Стига и ти като Ган да не ги смяташ за анархисти:-)))
Но органът няма имущество. А е орган на общината. И значи искът трябва да е срещу общината и да се доказва незаконно бездействие на кмета.
Ако има иск срещу МВР, би трябвало да е отделен, защото става въпрос за различни действия на различни органи.
В крайна сметка, исковата молба от кого е писана?
цитирайАко има иск срещу МВР, би трябвало да е отделен, защото става въпрос за различни действия на различни органи.
В крайна сметка, исковата молба от кого е писана?
geg,текста на иска който ще се подаде в съда е на адрес:
http://www.libertarium.net/main.php?id=196&d=2
Не се наемам да коментирам въпроси изискващи задълбочено познаване на законодателството.
Имам информация още от зараждането на идеята и мога да те уверя че адвокатите са се постарали да си свършат работата.
цитирайhttp://www.libertarium.net/main.php?id=196&d=2
Не се наемам да коментирам въпроси изискващи задълбочено познаване на законодателството.
Имам информация още от зараждането на идеята и мога да те уверя че адвокатите са се постарали да си свършат работата.
Това трябва да е норма на поведение.
Подкрепям, без да съм специалист в правото, и дори и искът да е за 0,0001 стотинка. )
Въпрос на гражданска позиция.
цитирайПодкрепям, без да съм специалист в правото, и дори и искът да е за 0,0001 стотинка. )
Въпрос на гражданска позиция.
raraavis,имаше много недоволни по време на блокадата,но като минаха няколко дни и забравиха.Даже можеш да прочетеш обвинения в "прекален интусиазъм":-)))
След няколко месеца някой друг ще блокира без разрешение улиците,хората ще са недоволни за няколко дни и...
Всяко чудо за три дни.За съжаление.
Надеждата ми е в младите които няма да имат спомен за отминалите години.Надявам се да израсват с алергия към отнемането на гражданските и икономическите им свободи.
цитирайСлед няколко месеца някой друг ще блокира без разрешение улиците,хората ще са недоволни за няколко дни и...
Всяко чудо за три дни.За съжаление.
Надеждата ми е в младите които няма да имат спомен за отминалите години.Надявам се да израсват с алергия към отнемането на гражданските и икономическите им свободи.
А някак си бакшишите не могат ли да бъдат и те вкарани в съда по този случай? На мен повече ми се иска на тях да им натрият носовете ако може...
цитирайАми трябва да ги търсят един по един.В случая има закон който определя реда по който се провеждат протести.Трябва предварително разрешение от общината,определено място и час.
Така хората са известени и си правят сметка от къде да минат и кога да тръгнат за работа.
В случая никой от властимащите не предприе нищо за да предотврати огромните задръствания.Все едно закона е нарушен с мълчаливо съгласие.
Да видим какво ще каже съда.
цитирайТака хората са известени и си правят сметка от къде да минат и кога да тръгнат за работа.
В случая никой от властимащите не предприе нищо за да предотврати огромните задръствания.Все едно закона е нарушен с мълчаливо съгласие.
Да видим какво ще каже съда.
Не може ли по тая линия да ги подкарат? (Извинявам се за лаишките въпроси!)
Пък ако трябва да ги издирват един по един - сума ти мутри има записани с камерите на различни телевизии... Ако не всички, то поне тези, които бяха задръстили Орлов мост да ги подпукат...
Брях, колко кръвожадна съм била! :)))
цитирайПък ако трябва да ги издирват един по един - сума ти мутри има записани с камерите на различни телевизии... Ако не всички, то поне тези, които бяха задръстили Орлов мост да ги подпукат...
Брях, колко кръвожадна съм била! :)))
Много навалица са:-)))
Пък и не е луд тоя дето е изял баницата:-))
За какво плащаме на полиция и администрация.
цитирайПък и не е луд тоя дето е изял баницата:-))
За какво плащаме на полиция и администрация.
да-да, nio, на многото недоволни може да им е минало, а може и да не им е, обаче може да са забравили, защото за нещо друго да са се нервирали..))
Въпрос на изобилие от дразнители:)
А иначе - има писано в блога ми за топлата зима на нашето недоволство - и то като всичкото ни - на юруш и според зависи /както казват/...:))
А още по-иначе - такова нещо като "разрешение да блокират улиците" няма. Просто няма.
Не съществува.
Няма такова нещо.
Няма такъв казус - някой да разреши на друг да забрани на трети да премине и/или да се движи по улица.
Освен ако улицата не е в замък, апартамент, къща, двор, гарсониера, етаж, балкон или друга частна собственост...))
Повтарям - ако е частен имот, ОК, съгласна. Ако обаче не е - много здраве. )
Ето този нюанс е важно да се долови. И крайно време е...
---------
А днес дойдоха ония цигани, дето да изнесат старата дограма от полуетажието, за да не ми пречи..)
Пъшкаха, тропаха, псуваха, примъкнаха я до долу. Чак ми дожаля..
На улицата, пред входа, паркирана каруца S-класа. На челото на коня - пискюл.
Навън вали сняг, аз си пуша на прозореца (щото нали баровка - хем съм им дала дограма, хем съм им платила да си я вземат)), и ги гледкам как товарят каруцата.
Уж тръгнаха, а след малко се звъни на вратата, и единият от циганите:
- Какооу, ми на тез прозорци немаше ли щори?
- Имаше - викам. - Що?
- Ми дай ги, де? За кво ми даваш прозорци без щори?
- Бе бегай оттука, че ме нервираш, бе! - хем фуча, хем се смея с тоя нагъл екземпляр.
- Ай, какоууууу, щорите не даваш, ми дай поне пердетата!
:))))))
Ето как се защитават икономически интереси! :))
цитирайВъпрос на изобилие от дразнители:)
А иначе - има писано в блога ми за топлата зима на нашето недоволство - и то като всичкото ни - на юруш и според зависи /както казват/...:))
А още по-иначе - такова нещо като "разрешение да блокират улиците" няма. Просто няма.
Не съществува.
Няма такова нещо.
Няма такъв казус - някой да разреши на друг да забрани на трети да премине и/или да се движи по улица.
Освен ако улицата не е в замък, апартамент, къща, двор, гарсониера, етаж, балкон или друга частна собственост...))
Повтарям - ако е частен имот, ОК, съгласна. Ако обаче не е - много здраве. )
Ето този нюанс е важно да се долови. И крайно време е...
---------
А днес дойдоха ония цигани, дето да изнесат старата дограма от полуетажието, за да не ми пречи..)
Пъшкаха, тропаха, псуваха, примъкнаха я до долу. Чак ми дожаля..
На улицата, пред входа, паркирана каруца S-класа. На челото на коня - пискюл.
Навън вали сняг, аз си пуша на прозореца (щото нали баровка - хем съм им дала дограма, хем съм им платила да си я вземат)), и ги гледкам как товарят каруцата.
Уж тръгнаха, а след малко се звъни на вратата, и единият от циганите:
- Какооу, ми на тез прозорци немаше ли щори?
- Имаше - викам. - Що?
- Ми дай ги, де? За кво ми даваш прозорци без щори?
- Бе бегай оттука, че ме нервираш, бе! - хем фуча, хем се смея с тоя нагъл екземпляр.
- Ай, какоууууу, щорите не даваш, ми дай поне пердетата!
:))))))
Ето как се защитават икономически интереси! :))
raraavis,както и да е формулирано в закона,на практика често протести,шествия и т.н. пречат и блокират движението.Все пак има място , време предварително известяване.:-))
цитирай
21.
анонимен -
Благодаря за подкрепата nio. аз съм ...
28.02.2007 13:22
28.02.2007 13:22
Благодаря за подкрепата nio.аз съм номер 4.нямам регистрация, но това не ми пречи да коментирам.Радвам се, че тук мислещите са повече от тези които се заяждат.Не съм голословна.Преди 1.5 осъдих общината за134 лв.В една дупка си счупих носач на колата.Хайде сега да сметнем, колко трябва да плати държавата на всеки такъв потърпевш!!!!!??????Трябва да проумеем най-сетне,че ние сме РАБОТОДАТЕЛИ на тези управници, а не обратното
цитирайНе трябва никакво предварително разрешение от общината за организиране на събрания, митингим, манифестации на открито.
Организаторите са длъжни, обаче, да я уведомят. Режимът е уведомителен, а не разрешителен и слава Богу. Друг е въпроса, че кметът може да забрани провеждането или да предложи промяна на мястото, времето или пътя на движение при наличието на изчерпателно изредени в Закона предпоставки. Които, най-общо, се свеждат до правилото да не се пречи на гражданите да си упражняват правата.
А може да има и иск към организаторите и даже подозирам, че точно това ще е едно от възраженията на адвокатите на властта - че вредите не са непосредствена последица от действия на длъжностни лица, а на участници в протеста. Е, станаха две уточнения, ама дяволът е в детайлите :))
цитирайОрганизаторите са длъжни, обаче, да я уведомят. Режимът е уведомителен, а не разрешителен и слава Богу. Друг е въпроса, че кметът може да забрани провеждането или да предложи промяна на мястото, времето или пътя на движение при наличието на изчерпателно изредени в Закона предпоставки. Които, най-общо, се свеждат до правилото да не се пречи на гражданите да си упражняват правата.
А може да има и иск към организаторите и даже подозирам, че точно това ще е едно от възраженията на адвокатите на властта - че вредите не са непосредствена последица от действия на длъжностни лица, а на участници в протеста. Е, станаха две уточнения, ама дяволът е в детайлите :))
Анонимна,трудна се чупи съзнанието и манталитета.
Много време ще трябва да мине за да се променят някои наслоявания от миналото.
цитирайМного време ще трябва да мине за да се променят някои наслоявания от миналото.
geg,абсолютно става въпрос за поредния иезоитсско написан закон.Няма такова нещо за което да си хем "свободен" хем да е възможно да ти откажат.
Просто това е също регулативно разрешителен режим без значение какви са думичиките които са използвани.
Ега ти "свободата" щом кмета може да забрани или да те принуди да отидеш на друго място/например на околовръстното:-))/.
Не трябва разрешение,ама си длъжен да уведомиш и може да не ти разрешат:-)))
цитирайПросто това е също регулативно разрешителен режим без значение какви са думичиките които са използвани.
Ега ти "свободата" щом кмета може да забрани или да те принуди да отидеш на друго място/например на околовръстното:-))/.
Не трябва разрешение,ама си длъжен да уведомиш и може да не ти разрешат:-)))
Законът е разписал изчерпателно кога може да ти забрани кмета
Принципът е, че при такъв подход се ограничава властта, а не гражданите. Законът в тази му част е за администрацията - не за нас. И точно това сега трябва да сработи при този иск.
Да не прозвучи прекалено, но е, в известна степен, аналогично на поправките в Конституцията в САЩ (Хартата на свободите) - и те са да ограничат произвола на властта. Отделен въпрос е как се правоприлага. Дори и там. ;)
цитирайПринципът е, че при такъв подход се ограничава властта, а не гражданите. Законът в тази му част е за администрацията - не за нас. И точно това сега трябва да сработи при този иск.
Да не прозвучи прекалено, но е, в известна степен, аналогично на поправките в Конституцията в САЩ (Хартата на свободите) - и те са да ограничат произвола на властта. Отделен въпрос е как се правоприлага. Дори и там. ;)
Тази вечер по телевизията репортер питаше таксидижия за мнението му по иска. Бакшишът каза, че трябва да сме благодарни, задето само са блокирали улиците, а не са започнали да бият. Такъв заслужава не да го пребият него, което не е трудно да се уреди, но да му се вземе шофьорската книжка, да не кара такси, а да ходи всеки ден с трамвай да мъкне бетон в ръчна количка на някой строителен обект.
цитирай sulla,абсолютно съм съгласен с отношението ти към наглеците:-))
Въобще не съм привърженик на диктатурата на улицата,където правия е тоя който събере повече хора,вика по-силно и направи повече зулуми.
Имало е случаи когато хората са излизали да защитят демокрацията и такива които отразяват едностранчиво и пристрастно интересите на малка група хора.Във втория случай до сега печелили са тези дето вдигат повече шум,а "тихите" са губили.
цитирайВъобще не съм привърженик на диктатурата на улицата,където правия е тоя който събере повече хора,вика по-силно и направи повече зулуми.
Имало е случаи когато хората са излизали да защитят демокрацията и такива които отразяват едностранчиво и пристрастно интересите на малка група хора.Във втория случай до сега печелили са тези дето вдигат повече шум,а "тихите" са губили.
sulla,абсолютно съм съгласен с отношението ти към наглеците:-))
Въобще не съм привърженик на диктатурата на улицата,където правия е тоя който събере повече хора,вика по-силно и направи повече зулуми.
Имало е случаи когато хората са излизали да защитят демокрацията и такива които отразяват едностранчиво и пристрастно интересите на малка група хора.Във втория случай до сега печелили са тези дето вдигат повече шум,а "тихите" са губили.
цитирайВъобще не съм привърженик на диктатурата на улицата,където правия е тоя който събере повече хора,вика по-силно и направи повече зулуми.
Имало е случаи когато хората са излизали да защитят демокрацията и такива които отразяват едностранчиво и пристрастно интересите на малка група хора.Във втория случай до сега печелили са тези дето вдигат повече шум,а "тихите" са губили.
sulla,абсолютно съм съгласен с отношението ти към наглеците:-))
Въобще не съм привърженик на диктатурата на улицата,където правия е тоя който събере повече хора,вика по-силно и направи повече зулуми.
Имало е случаи когато хората са излизали да защитят демокрацията и такива които отразяват едностранчиво и пристрастно интересите на малка група хора.Във втория случай до сега печелили са тези дето вдигат повече шум,а "тихите" са губили.
цитирайВъобще не съм привърженик на диктатурата на улицата,където правия е тоя който събере повече хора,вика по-силно и направи повече зулуми.
Имало е случаи когато хората са излизали да защитят демокрацията и такива които отразяват едностранчиво и пристрастно интересите на малка група хора.Във втория случай до сега печелили са тези дето вдигат повече шум,а "тихите" са губили.
добра и съм съгласна с 21, че ние рядко се отнасяме към общинската и държавна администрация като към наши служители, а при цялото скубане на данъци е време да започнем да го правим.
Между другото, аз продължавам да поддържам своя личен протест. Не съм се качвала на такси от деня след тяхната демонстрация и мисля да продължа в този дух.
цитирайМежду другото, аз продължавам да поддържам своя личен протест. Не съм се качвала на такси от деня след тяхната демонстрация и мисля да продължа в този дух.
ridiculous,ами тия от администрацията дето си мислят че са центъра на вселената кога ще си променят съзнанието и ще разберат значението на думата "служител"?:-))
цитирайНе ми е до политика ,ама поглеждам ...
Може ,нали приятел ?
цитирайМоже ,нали приятел ?
Няма проблем.То и без това да ти се наложи да обикаляш целия град защото е блокиран,не е политика а балканска простащина:-)))
цитирайОбаче, nio, тия дни слушах по радио самият К. Манолов как обяснява горния иск.
Благо звучеше човекът, и, оказа се просто, че самият той има, от онова блокиране на пътя, негови си лични вреди за 1 лв. и найсе стотинки.
В такъв случай, дали не е редно да започнем отначало?
Този иск не е обобщение. Този "протест" не е заради всички.
Това е ИНДИВИДУАЛЕН акт в защита на индивидуалната свобода. В случая - на придвижване от точка А до точка Б. )
И като е индивидуален акт, то значи, че всичкото ни одобрение или не, и разсъжденията по темата, си е жива спявка и разговорка.))
Всеки за себе си трябва да прецени.
А пък аз, (ако не бях се разсеяла с циганите:)), щях да кажа по-ясно, че
никак не ми пука дали някой е предупредил за митинг и/или блокада на пътя.
Изобщо не ме интересува дали е заявил предварително или не.
Интересува ме единствено дали този някой ми пречи - в случая на придвижване оттук до таме.)
И не съм съгласна някой да разрешава на друг някой да ми пречи.
Това е посоката, според мен. Всеки защитава собствената си, индивидуална свобода. Иначе другото е маса, митинг... и не е работа.)
цитирайБлаго звучеше човекът, и, оказа се просто, че самият той има, от онова блокиране на пътя, негови си лични вреди за 1 лв. и найсе стотинки.
В такъв случай, дали не е редно да започнем отначало?
Този иск не е обобщение. Този "протест" не е заради всички.
Това е ИНДИВИДУАЛЕН акт в защита на индивидуалната свобода. В случая - на придвижване от точка А до точка Б. )
И като е индивидуален акт, то значи, че всичкото ни одобрение или не, и разсъжденията по темата, си е жива спявка и разговорка.))
Всеки за себе си трябва да прецени.
А пък аз, (ако не бях се разсеяла с циганите:)), щях да кажа по-ясно, че
никак не ми пука дали някой е предупредил за митинг и/или блокада на пътя.
Изобщо не ме интересува дали е заявил предварително или не.
Интересува ме единствено дали този някой ми пречи - в случая на придвижване оттук до таме.)
И не съм съгласна някой да разрешава на друг някой да ми пречи.
Това е посоката, според мен. Всеки защитава собствената си, индивидуална свобода. Иначе другото е маса, митинг... и не е работа.)
Да се санкционира някой, който е "разрешил на друг някой да ми(ти) пречи".
Защото е разрешил без да има право да разрешава.
Това - като част от спявката и разговорката на тема може (и трябва ли) индивидуалната свобода да се защитава с индивидуални актове :))
цитирайЗащото е разрешил без да има право да разрешава.
Това - като част от спявката и разговорката на тема може (и трябва ли) индивидуалната свобода да се защитава с индивидуални актове :))
raraavis,БОИС е Българско общество за ИНДИВИДУАЛНА свобода.:-)))
Няма и как да има групов иск,защото няма обществен профсъюз.Такситата също са част от обществото.Едни ги подкрепят,други не.
В случая са нарушени ИНДИВИДУАЛНИ права.Има линк към иска и те са изброени.
Целта е да се създаде прецедент.В момента има един иск,но ако съда го одобри,следващия път ще са много и за повече пари.
Именно индивидуални искове срещу електроразпределението в някои градове предизвика в последствие намеса на държавата.Неплащането на парното също е индивидуален акт.
Не знам как по-ясно да го обесня.Знам че е трудно в тая държава човек да мисли като индивидуалист.В страните с англо-саксонска правораздавателна система примерно е нормално хората да съдят държавата за такива работи.На нас обаче ни изглежда като фантастика.
А и освен двата лева,общината ще трябва да плати и разходите по делото.Нали се сещаш,че ако има стотици такива искове,няма да му е толкова "кънтири" на кмета:-)))
Мисля че възпитателния ефект няма да е малък.Иска е индивидуален,но подкрепата и гласноста зависят от нас.
Е за това става въпрос.
PS Мерси че повдигаш тоя въпрос,защото най-вероятно и на други няма да им е ясно.
цитирайНяма и как да има групов иск,защото няма обществен профсъюз.Такситата също са част от обществото.Едни ги подкрепят,други не.
В случая са нарушени ИНДИВИДУАЛНИ права.Има линк към иска и те са изброени.
Целта е да се създаде прецедент.В момента има един иск,но ако съда го одобри,следващия път ще са много и за повече пари.
Именно индивидуални искове срещу електроразпределението в някои градове предизвика в последствие намеса на държавата.Неплащането на парното също е индивидуален акт.
Не знам как по-ясно да го обесня.Знам че е трудно в тая държава човек да мисли като индивидуалист.В страните с англо-саксонска правораздавателна система примерно е нормално хората да съдят държавата за такива работи.На нас обаче ни изглежда като фантастика.
А и освен двата лева,общината ще трябва да плати и разходите по делото.Нали се сещаш,че ако има стотици такива искове,няма да му е толкова "кънтири" на кмета:-)))
Мисля че възпитателния ефект няма да е малък.Иска е индивидуален,но подкрепата и гласноста зависят от нас.
Е за това става въпрос.
PS Мерси че повдигаш тоя въпрос,защото най-вероятно и на други няма да им е ясно.
Да, geg, именно. Навярно в едно по-друго бъдеще ще се размислим и по това - за свободата и ограниченията и на властта..)
цитирайА нали това казах и аз, nio? :))
цитирайraraavis,радвам се че сме на едно мнение:-))
цитирайТърсене
Блогрол
1. Настроение за всеки ден
2. Philosophy Of Liberty
3. Как се прави успешен понстинг
4. Българско Общество за Индивидуална Свобода
5. Либералните блогове на едно място
6. Cato Institute
7. Калин Манолов
8. Блогът за икономика
9. Мартин Димитров
10. Георги Ангелов
11. ИПИ
12. kassandra
13. Бамби13
14. Един ХОБИТ в страната на абсурдите
15. Блогът на Теодор Дечев
16. Разказвачът който превръща политиката в приказка
17. ПТИ чКА
18. copycat
19. minako
20. вицове за всеки ден
21. Sulla-,размисли и реклами
22. Freedom World
23. вицове за всеки ден
2. Philosophy Of Liberty
3. Как се прави успешен понстинг
4. Българско Общество за Индивидуална Свобода
5. Либералните блогове на едно място
6. Cato Institute
7. Калин Манолов
8. Блогът за икономика
9. Мартин Димитров
10. Георги Ангелов
11. ИПИ
12. kassandra
13. Бамби13
14. Един ХОБИТ в страната на абсурдите
15. Блогът на Теодор Дечев
16. Разказвачът който превръща политиката в приказка
17. ПТИ чКА
18. copycat
19. minako
20. вицове за всеки ден
21. Sulla-,размисли и реклами
22. Freedom World
23. вицове за всеки ден